zondag 22 februari 2009

U zegt meer met plaatjes

Het pictorial superiority effect: afbeeldingen worden beter onthouden dan woorden.

Afbeeldingen worden in het algemeen beter herkend en onthouden dan woorden, hoewel het geheugen voor beelden en woorden samen superieur is aan het geheugen voor woorden alleen of voor afbeeldingen alleen.

360 panorama tours trekt dat in het extreme. Ze maken voor websites schermvullende 360 graden panorama tours die in de aantrekkelijk gefotografeerde beelden aanvullende informatie tonen. Zie je normaal een praatje en een plaatje, nu sta je als het ware in het onderwerp waarover je informatie aangereikt krijgt. Een complete andere beleving.

Voor online reclame campagnes wordt met een 360 panorama tour de informatie beter onthouden dan als er alleen een tekst, beeld of tekst met enkele beelden worden getoond. De over te brengen boodschap wordt gemakkelijk en accuraat door de doelgroep in herinnering geroepen door een virtuele tour.

Als direct na de presentatie van een serie beelden of woorden dat in herinnering roepen van informatie wordt gemeten, is de presentatie bij beelden en woorden gelijk. Een 360 panorama presentatie komt echter krachtiger over bij uw doelgroep als na 30 seconden wordt gevraagd wat men zich kan herinneren. De herinnering wordt nog eens versterkt als er concrete objecten worden getoond in plaats van abstracte zaken. Een 360 panorama tour van uw woning waar u uw keuken, woonkamer of luxe badkamer op een professionele manier presenteert en voorziet van relevante informatie blijft dus langer in het geheugen hangen van de huizenzoeker.

Doordat de potentiële huizenkoper van de ene naar de andere ruimte in een woning kan lopen blijft hij langer in uw omgeving en zal de mate waarin hij of zij uw te koopstaande huis herinnert groter worden. De kans neemt dan ook toe dat hij uw woning gaat overwegen in de selectie van mogelijk te kopen woningen.

Geen opmerkingen: