zondag 15 maart 2009

Hoe laat je in tijden van crisis je koopwoning er uit springen?

De enorme keus in koopwoningen leid tot veel vergelijkingsmateriaal. En dat is te merken, woningen worden moeilijk verkoopbaar door het grote aanbod. Een volledig virtuele tour met panorama foto's en interactieve plattegronden biedt dan uitkomst. Want om potentiële kopers te motiveren om überhaupt je huis op hun wensenlijstje te zetten zal je moeten voldoen aan een belangrijke voorwaarde: je woning moet er tussen al die tienduizenden huizen uitspringen met een super professionele presentatie.

Huizen die niet goed gepresenteerd worden staan langer te koop. Het risico is dat deze woningen voor een lagere prijs verkocht worden.Door de crisis zijn mensen voorzichtiger geworden met het kopen van een huis, de gevolgen hiervan kunnen groot zijn.

Voor veel huizenverkopers betekent dit: dubbele lasten en stress. Dit is te voorkomen met een goede presentatie van de gehele woning en de buitenruimte. Dat betekent een opgeruimd en schoon huis, overzichtelijke loopruimtes, neutrale kleuren en veel licht.


De ruimte moet goed in te schatten zijn, de kijker moet zichzelf in deze ruimte kunnen zien wonen. Dat doe je door de bezoeker de mogelijkheid te bieden online door de woning te lopen. Niet met schokkerige videobeelden maar met kwalitatief hoogstaande fotografie die samengesmeed wordt tot een volledige rondwandeling door uw woning. De potentiële koper bepaalt zelf tijdens de online rondleiding wat hij wil zien en vraagt in het beeld extra informatie op over specieke eigenschappen van uw woning. Vanzelfsprekend is het belangrijk om in dit beeld een goede sfeer te creëren, bij de eerste indruk wordt onbewust al bepaalt of iemand het huis gaat kopen. Hoe beter het geheel, hoe groter de kans van slagen.


Het is belangrijk dat huizenverkopers ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen het huis mooi vinden.Dat betekent dat het huis geneutraliseerd moet worden. Een neutraal huis vinden de meeste mensen prettig omdat ze hun eigen inrichting en woonwensen makkelijker kunnen doorvoeren.


Een groot knelpunt in de huizenmarkt is de doorstroming. Huizenkopers willen eerst hun eigen huis verkopen voordat ze tot aankoop van een nieuwe woning overgaan. Om deze visieuze cirkel te doorbreken zal dus ook de huizenkoper zijn eigen huis op een aantrekkelijkere manier moeten presenteren. Met een 360 graden panorama tour slaan zowel de huizenkoper als de huizenverkoper twee vliegen in één klap.

Geen opmerkingen: