Bestaat de consument nog wel vandaag de dag? Heeft de huidige economisch situatie ons tot nadenken gezet over meer en onnodig consumeren? Of zetten we onze bestedingen even on hold?
Eén van mijn helden, Stefano Marzano (Chief Executive Officer van Philips Design) sprak onlangs over de Enjoyers. De hele Cradle-To-Cradle gedachte waar mensen steeds minder consumeren maar hergebruiken kan daar een aanwijzing voor zijn. Organisaties zullen nu al moeten nadenken over het gebruik van middelen en materialen die hergebruikt kunnen worden nadat de afnemer ze niet meer gebruikt. Kan er van een oude matras isolatiemateriaal worden gemaakt. Of wordt een oude fiets omgesmolten tot een nieuw frame?
Om ook in de toekomst van onze leefomgeving te kunnen genieten zijn dit ontwikkelingen die opgepakt moeten worden. Hoe gaat uw organisatie om met hergebruik? Houdt u al rekening met de afgedankte producten die zich opstapelen en een nieuwe bestemming krijgen? Design krijgt zo weer een extra betekenis.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten